Podczas nauczania zdalnego chętnie korzystaliśmy z wielu ciekawych pomysłów i propozycji Pani Aldonki. Wykonywaliśmy różne prace. Wycinaliśmy, malowaliśmy, kleiliśmy i udało nam się zrobić m.in. króliczka wielkanocnego, planetę Ziemię, flagę naszego kraju, kwiaty dla mamy. W międzyczasie oglądaliśmy teatrzyki i śpiewaliśmy piosenki.  Dzięki temu udało nam się stworzyć taką namiastkę przedszkola

Paulina Konieczna – grupa 4a

    Dzięki systematycznym kontaktom nauczycieli grupy poprzez email z zalecanymi kartami pracy, filmikami poszerzającymi zakres wiedzy Heleny o otaczającym środowisku, dziecko miało możliwość ciągłego zdobywania umiejętności przedszkolnych. Jednak brak bezpośrednich kontaktów z rówieśnikami i nauczycielami był najbardziej odczuwalny dla mojego dziecka

Aleksandra Płaczek- grupa 4a

      Z dużą przyjemnością korzystam z autorskich scenariuszy przygotowanych przez nauczycielki dla grupy 3 i 6 latków. Propozycje uwzględniają wszechstronny rozwój, są bardzo różnorodne, super ciekawe, a w przemyślany sposób dobrane teksty, zabawy dydaktyczne, filmiki, piosenki, instrukcje, ćwiczenia trafiają do moich przedszkolaków. Dziękuję za linki. Dzieci pracują chętnie, z zaangażowaniem, zajęcia są wyzwaniem na miarę ich możliwości. Dodatkowo motywują prezentacje wybranych prac w "aktualnościach" oraz pochwała ulubionej Pani. Bardzo dziękuję za tak profesjonalne przygotowane "zdalne nauczanie".

Mama Joanna – grupa 3b

Materiały przygotowane i przesyłane przez Panie z Przedszkola nr 2 w Wieluniu są ciekawie opracowane. Zawierają różne metody przekazywania najmłodszym wiedzy, piosenki, wiersze, zagadki, kolorowanki itp. Mojemu dziecku bardzo się podobają, lubi wykonywać zadane przez Panie zadania i prace. Jest to zastępczy sposób żeby najmłodsze dzieci prawidłowo się rozwijały. Po materiałach widać, że Panie bardzo się starają żeby Nam rodzicom to wszystko ułatwić, ale zdalne nauczanie na dłuższą metę jest nie do przyjęcia

Renata Grzybek – grupa 3b

     Jeśli chodzi o zdalne nauczanie to uważam, ze pomoce które dostajemy są bardzo przydatne. Materiały są czytelne, jasne i opracowane bardzo starannie. Podoba mi się ze każdy dzień jest z osobna opracowany i każdego dnia jest inna sfera, są zadnia plastyczne muzyczne matematyczne. Oczywiście korzystamy z przesyłanych nam materiałów , troszkę mieszamy dni. Nie jesteśmy w stanie przepracować wszystkiego ale bez tych materiałów byłoby ciężej pracować z dziećmi, są świetnym sposobem na spędzanie czasu z dzieckiem , przyjemnie i rozwijająco jednocześnie. Mimo to nie da się zastąpić ukochanych Pan i czasu spędzonego w przedszkolu z dziećmi.

Marta Owczarek– grupa 3a

     Materiały otrzymywane od Nauczycieli na każdy tydzień kwarantanny były dla mnie bardzo pomocne. Jestem mamą bardzo kreatywną, ale w ostatnim czasie sytuacja epidemiologiczna spowodowała, że musiałam przeorganizować rodzinne życie. Nie tak łatwo pogodzić pracę zawodową, pomoc starszemu synowi podczas nauki zdalnej, codzienne obowiązki i organizowanie wolnego czasu bardzo wymagającemu przedszkolakowi. Scenariusze zajęć przygotowane przez Was Nauczycieli były bardzo ciekawe, dostosowane do wieku najmłodszych dzieci. Rodzice nie musieli sami wyszukiwać zabaw dla swoich pociech, mieli mnóstwo propozycji najróżniejszych zajęć. Pomocne były linki do piosenek, bajeczek tematycznych, ciekawe, kolorowe ilustracje, propozycje zabaw matematycznych, prac plastycznych. Wspaniałe było również to, że w wielu zabawach brali udział wszyscy członkowie rodziny. Rodzice wspólnie ze swoimi dzieciakami, bo przyłączało się też rodzeństwo, mogło ciekawie spędzić czas i jeszcze bardziej wzmocnić relacje między sobą. Bardzo dziękujemy za tę pomoc w tym trudnym dla wszystkich czasie.

Monika Brzezińska– grupa 3a

     Wiktoria korzysta z materiałów. Lubi opowiadania i pytania do nich nawiązujące. Do tego wszelakie zadania i wierszyki. Materiały są bardzo dobrze przygotowane, podobają się nam i Wiki zawsze chętna jest do odrabiania lekcji.

Wiktoria z rodzicami – grupa 3c

     Zdalne nauczanie jest dla nas czymś nowym, ale nie jest to coś ciężkiego. Zadania przesyłane przez Panią na grupę,a także te zawarte na stronie przedszkola są przejrzyste, budzą ciekawość dziecka i chęć do pracy. Syn codziennie rano chętnie siada do zajęć, mówi że odrabia swoje lekcje

Klaudia Dubas – grupa 4c

     Chciałabym wyrazić opinię w sprawie zdalnego nauczania. Moje spostrzeżenia z obecnego prowadzenia zajęć są bardzo dobre. Wychowawca wysyła codziennie scenariusz lekcji, urozmaicony linkami nawiązującymi do omawianego tematu. Lekcje nie opierają się wyłącznie na zadaniach podręcznikowych i ćwiczeniówce, a linki tematyczne sprawiają, że Milosz chętnie utrwala poznany materiał.

 Katarzyna Płuciennik- mama Milosza z grupy 4c

     W czasie trwania pandemii nauka zdalna od samego początku prowadzona jest bardzo sumiennie i efektywnie. Instrukcje i materiały do pracy z dzieckiem w domu zamieszczane są codziennie przez wychowawcę Panią Małgorzatę Nitecką, na stronie facebook w godzinach porannych co umożliwia swobodną pracę już od rana. Zamieszczane materiały dydaktyczne są bardzo ciekawe, przystępne, pozwalają rozwijać dziecko pod każdym względem: intelektualnym, manualnym, ruchowym, często wzbogacone o propozycje doświadczeń, ćwiczeń interaktywnych, gier oraz filmów edukacyjnych online. Ponadto dobry kontakt z wychowawcą – telefoniczny oraz za pośrednictwem grupy przedszkolnej n a stronie facebook wspomaga realizowanie kolejnych działań edukacyjnych i wychowawczych. W pracy z dzieckiem wykorzystujemy tez materiał ze strony internetowej przedszkola. Jako rodzice jesteśmy bardzo zadowoleni z proponowanej przez przedszkole formy nauki zdalnej

Dagmara Łuczak– grupa 4c

    Zdalne nauczanie to forma zastępcza dla nauczania w przedszkolach i szkołach w czasie pandemii. Przedszkole Nr 2 w Wieluniu, czyli tak naprawdę nasze przedszkole, poradziło sobie od samego początku bardzo dobrze z wdrożeniem zdalnego nauczania. Placówka realizuje podstawę programową oraz utrzymuje stały kontakt z rodzicami za pomocą kanałów w mediach społecznościowych oraz kontaktów telefonicznych. Rodzice na bieżąco są informowani o zmianach co do wytycznych w funkcjonowaniu przedszkoli. Nasza placówka stara się nawet uatrakcyjnić codzienne życie przedszkolaków np. poprzez zorganizowanie dla nich konkursu plastycznego.

     Każdego dnia, od poniedziałku do piątku, w godzinach przedpołudniowych wychowawca grupy 4c, pani Małgosia (a w piątki robiła to pani Monika), zamieszcza na koncie na Facebooku rodziców pomysłowo przygotowane materiały adekwatne do realizowanej tematyki. Praktycznie wszyscy rodzice korzystają z zamieszczonych tutaj pomysłów, o czym świadczą bardzo liczne wyświetlenia oraz zdjęcia dzieci z wykonanymi własnoręcznie lub z pomocą rodziców pracami. Rodzice zaangażowali się przy zdalnym nauczaniu w budowanie wspólnych relacji poprzez zamieszczanie swoich pomysłów oraz dzielenie się sukcesami dzieci jak np. nauka jazdy na rowerze na dwóch kółkach, nauka jazdy na rolkach, wykonywanie działań matematycznych w zakresie do 100.

     Ponieważ wiele się dzieje za sprawa zdalnego nauczania nasza córka również bardzo chętnie zagląda z nami na Facebooka i „odrabia swoje lekcje” od swojej pani. Wiadomo, że raz tematyka bardziej przypadnie dziecku do gustu, a innym razem mniej. Czasem córka uważa, że zadanie jest zbyt łatwe i wtedy je pomijamy. Z wielką radością rozwiązywała zadania związane z tematem „Wesoły konik”, bo kocha to zwierzę. Dzięki temu tematowi mogłyśmy wykonać konika z głową i ogonem na kijku, na którym córka „jeździła” szczęśliwa w domu. Nasza Weronika uwielbia książki więc tydzień „Książki, książeczki” był dla niej idealny. To, że książkę można kupić w księgarni lub wypożyczyć w bibliotece to oczywiście wie od dawna, bo kupujemy książeczki i często odwiedzamy też Bibliotekę Miejską w Wieluniu. W roku 2019 Weronika dostała wyróżnienie w konkursie wakacyjnym Bibliomaniak. Jednak widziałam, z jak wielkim zaciekawieniem śledziła drogę powstawania książki i była zaskoczona, że tak wiele osób jest do tego potrzebnych. Prezentacja przesłana przez wychowawcę poszerzyła jej horyzonty. W miarę możliwości wykonujemy chętnie prace plastyczne spędzając wspólnie czas, ucząc się cierpliwości i estetyki oraz rozwijając kreatywność. Dzięki zamieszczonym linkom do gimnastyki możemy wspaniale się bawić wykonując pokazywane i omawiane ćwiczenia.

     Niezwykle milo było córce usłyszeć i zobaczyć na filmiku panią wychowawczynię, która tłumaczyła, jak wykonać wielkanocną ozdobę z papierowych króliczków. Również wielką przyjemność Weronice sprawiło lepienie wielkanocnego baranka z masy solnej, którego wykonała według przepisu pani Małgosi. Oczywiście córka bardzo tęskni za przedszkolem i pyta, czy już wiadomo, kiedy będzie mogła wrócić do swojej grupy. Stwierdza, że w przedszkolu nigdy się nie nudzi. Mimo, że ma rodzeństwo w domu brakuje jej kontaktów z rówieśnikami oraz z paniami nauczycielkami, które uczą wielu niezbędnych rzeczy i zachowań poprzez zwykłe sytuacje dnia codziennego.

     Na głównej stronie przedszkola korzystamy również z zakładki Zdalne nauczanie, gdzie mamy zebraną całą masę gotowych materiałów. Możemy je sobie wybierać zgodnie z potrzebami i zainteresowaniami dziecka. Dodatkowo korzystamy również z materiałów z języka angielskiego. Pani Asia urozmaica zdalne nauczanie wykorzystując różnorodne formy zadań jak np. gry (flashcards, domino, bingo i wiele innych), piosenki, filmiki, kolorowanki, karty pracy i prace plastyczne. To wszystko bardzo motywuje i zachęca dziecko do nauki poprzez zabawę.

Uważam, że przedszkole stoi na wysokim poziomie biorąc pod uwagę nauczanie zdalne.  

Aleksandra Myszor- grupa 4c

     Czas w jakim się znaleźliśmy jest trudny zarówno dla dzieci, rodziców oraz nauczycieli.

Dla nauczycieli to wielkie wyzwanie, codziennie wysyłają różnorodne propozycje prac plastycznych, zabaw badawczych, eksperymentów, propozycji aktywności fizycznych, zabaw online, kart pracy, tworzą prezentacje, a nawet organizują ciekawe konkursy. Materiały te dobierane są odpowiednio, tak by rodzic mógł przeprowadzić je w warunkach domowych. Choć jest to dla nas zupełnie coś nowego dziękuję nauczycielom, że robią wszystko tak, by choć przez chwilę dziecko w domu mogło poczuć się jak w przedszkolu:) Jesteście dla nas super wsparciem! Obecna sytuacja jest dla nas czasem próby, który być może w przyszłości zaprocentuje bliższym kontaktem dziecka
z rodzicami jak również rodzica z nauczycielem. Pozdrawiam serdecznie, życzę dużo zdrowia
i cierpliwości :)

Justyna K – grupa 4b

     Zdalne nauczanie było dla naszej rodziny nowym wyzwaniem, wymagającym przeorganizowania codziennego rytmu dnia. Jestem szczęśliwą mamą czwórki dzieci i czas izolacji społecznej jeszcze bardziej pomógł mi docenić wartość dużej rodziny. Dzieci wzajemnie sobie pomagały przy zadaniach przesyłanych przez nauczycieli a także wspólnie się bawiły wymyślając coraz to nowe, bardzo ciekawe zabawy. Starsze dzieci które chodzą do szkoły, wypełniały wszystkie przesyłane przez nauczycieli zadania, natomiast młodszym dzieciom, które chodzą do przedszkole wybierałam spośród przesłanych przez nauczycieli propozycji zajęć, te które moim zdaniem były najciekawsze dla moich dzieci. Ponadto braliśmy udział w konkursach plastycznych i muzycznych organizowanych przez wieluńskie placówki. Jestem zwolenniczkom wychowywania dzieci do samodzielności, pomocniczości i odpowiedzialności dlatego czas ten sprzyjał przejmowaniu przez dzieci codziennych domowych obowiązków. Wolne chwile wykorzystywaliśmy na wspólne spacery po lesie (gdy była taka możliwość), pieczenie i gry planszowe. Ze względów na brak kontaktu z rodziną i przyjaciółmi był to na pewno trudny czas dla naszej rodziny, ale z drugiej strony był to też czas bardzo owocny.

 Monika Jurdzińska- grupa6b

  Wyrażając opinię na temat zdalnego nauczania, przedstawię to w plusach i minusach:

Plusy:

- proponowane zajęcia na kolejne tygodnie pracy z dziećmi są szczegółowo określone, zróżnicowane, ciekawe, zachęcają przez to dzieci do pracy;

- bardzo dobry kontakt rodziców z nauczycielem (telefon, e-mail);

Minusy:

- brak kontaktu dzieci z nauczycielami - rodzice choćby nie wiem jak się starali, to i tak nie poświęcą dzieciom tyle czasu i nie przekażą wiadomości, w tak profesjolnany sposób jak nauczyciele;

- brak kontaktu dzieci z równieśnikami – brak wspólnych rozmów, zabaw, pracy w grupie, czego im z pewnością bardzo brakuje

 M.Włodarczyk- grupa- 6b

Program przygotowywany przez nauczycieli do nauczania zdalnego oceniam bardzo dobrze.

Przygotowywane tematy są przejrzyste, czytelne a co najważniejsze swoją różnorodnością zachęcają dzieci do pracy w tym trudnym czasie.

Wiele dodatkowych propozycji pozwala dziecku rozwijać jego zainteresowania lub zachęcają do zrobienia czegoś nowego.

Materiały przekazywane przez wychowawców i nauczycieli wyczerpują tematy odpowiednio do możliwości nauczania online.

Ania Szymańska- grupa 6b

    Zdalne nauczanie to dla nas rodziców jak i dla Szymka nowe wyzwanie. Mimo to staramy się w miarę możliwości realizować zadania ponieważ materiał jest dostosowany do potrzeb i możliwości dziecka a ciekawa i aktualna w danym czasie tematyka zachęca syna do pracy. Jest to też nasz sposób na wszechobecną domową nudę i brak możliwości zabawy z innymi dziećmi. Nie ukrywamy, że wymaga to od nas jako rodziców czasu i poświęcenia lecz traktujemy to jako okazje do wspólnie spędzonego czasu którego często brakuje na co dzień. Jest to też szansa na poznanie umiejętności syna i rzeczy nad którymi musi się skupić i popracować

  M.Zawadzka – grupa 6c

      Poniżej przesyłam moją opinię na temat zdalnych lekcji. Materiały przygotowywane przez nasze Panie wysyłane są z podziałem na poszczególne dni tygodnia i przekazywane są nam do wiadomości zawsze przed rozpoczęciem kolejnego tygodnia. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ mamy możliwość tak zorganizować swój czas, aby przedstawić dzieciom przygotowany przez Panie materiał. Ponadto Lilianka po skończonej pracy dopytuje, co będziemy robić w następnym dniu i często, jeśli akurat materiał nawiązuje do tego, co akurat ona lubi, najchętniej zrobiłaby wszystko od razu.  Na każdy dzień tygodnia Panie przygotowują materiały z innej dziedziny. Jeśli w jednym dniu większy nacisk kładziony jest na zajęcia ćwiczące mowę, to w kolejnym np. na czytanie, ruch, czy też prace plastyczne,etc. Dzięki temu Lila nie nudzi się i chętnie przystępuje do wykonania danego zadania. Warto dodać, że zadania te nie polegają tylko na uzupełnieniu książeczki. Podsyłane są nam linki do filmików wprowadzających w daną tematykę, wiersze i bajki do czytania, piosenki dla dzieci, opisy możliwych zabaw, sposobów pomocy w zrozumieniu danego materiału, przez co nam - rodzicom łatwiej jest też dany materiał zaprezentować dziecku. Ale również dla Lili jest to ciekawsza forma nauki. Często powtarza, że „Mamo, bo Pani Maja też tak robi na zajęciach”, albo „Mamo, źle mnie uczysz, Pani kazała robić to tak...” To też pokazuje, że sposób realizacji poszczególnych zajęć zbliżony jest do tych, które normalnie odbywają się w przedszkolu.   Moim zdaniem, lekcje te przygotowywane są bardzo dobrze, z dopracowaniem każdego szczegółu. Są ciekawe, różnorodne, rozwijające dziecięcą wyobraźnię, ale jednocześnie skłaniają do samodzielnej pracy i myślenia. Pod względem edukacyjnym nic nie można Paniom zarzucić.  Nie zmienia to faktu, że praca w takim systemie ma swoje minusy i mam tu na myśli przede wszystkim rozwój dziecka. Liliance brakuje kontaktu z rówieśnikami, brakuje jej motywacji do działania, rywalizacji z innymi dziećmi. Zdarzają się dni, kiedy nie chce jej się wykonywać zadań wskazanych na dany dzień. Będąc w przedszkolu, motywowana postępami innych dzieci i chęcią pokazania swojej ulubionej Pani, że też to potrafi, rozwijałaby się lepiej.  Wiele rzeczy ją omija- występy, wycieczki, uroczyste zakończenie przedszkola. Te i kilka innych rzeczy wpływają na to, że brakuje jej motywacji. Często pyta po co ma coś robić, skoro Pani Maja i tak nie będzie mogła tego sprawdzić, a przecież pisać i czytać będzie się uczyła w szkole. My rodzice staramy się, tłumaczymy, wspólnie pracujemy, ale to nie to samo.  Dopiero teraz dostrzega się, ile dobrego daje  dzieciom uczęszczanie do przedszkola i ile pracy i serca wkładają Panie nauczycielki, aby jak najlepiej i jak więcej nauczyć nasze dzieci.  Może dobrym rozwiązaniem byłyby zajęcia online, raz czy dwa razy w tygodniu, powiedzmy przez godzinę? Chociaż z drugiej strony są to chyba za małe dzieci, aby takie zajęcia miały sens.  Dlatego też, pomimo, że lekcje zdalne są bardzo dobrze przygotowywane, niech ta sytuacja szybko się skończy i wszystko wróci do normalności. 

Marta Kubat – grupa 6c

     Jako rodzic dziecka uczęszczającego do Publicznego Przedszkola nr 2 w Wieluniu doceniam zaangażowanie i wkład kadry pedagogicznej w zdalne nauczanie. Ta forma to wyzwanie zarówno dla nauczycieli, rodziców jak i dzieci. Panie stanęły na wysokości zadania. Stosują różnorodne formy pracy tj. zadania związane z tematem obowiązującym w danym tygodniu, dodatkowe karty pracy, filmiki z ciekawymi doświadczeniami, piosenkami, opisy ćwiczeń ruchowych oraz ćwiczenia rozwijajace funkcje percepcyjno- motoryczne. Wartością dodaną zdalnego nauczania są na pewno filmiki nagrywane przez nauczyciela, dzięki czemu dzieci mają nadal kontakt ze swoją Panią- chociaż na odległość.

Iwona grupa 5-latki

     Moim zdaniem praca zdalna nie zastąpi ani przedszkola ani kontaktu z Pania czy dziećmi. Nauczyciele starają na wysokości zadania i realizują różne tematy, bogate w ilustracje i przysyłają dodaktowo ciekawe zadania dodatkowe. Jednak mimo chęci i starań Pan dzieci inaczej wykonują zadania w domu, a inaczej w przedszkolu, według mnie w domu mniej się starają i mniej słuchają zawsze mają coś ważniejszego do zrobienia niż nauka. Moja córka bardzo lubi za to filmiki jakie im przysyła Pani.

Katarzyna grupa 5-latki

     Zdalne nauczanie w grupie "Zajączków" jest prowadzone na naszej grupie na fb. Materiały przygotowywane codziennie są bardzo interesujące i zróżnicowane. Są i wyznaczone strony, które dziecko ma uzupełnić w książce ćwiczeń lub przeczytać w podręczniku. Są i linki do filmów dla dzieci, programów, piosenek, wyjaśnień różnych zagadnień. Są i wiadomości ogólne na temat przewodni dnia, podane zrozumiale i jasno.

No i oczywiście jest swoisty deserek dla dzieciaczków - filmiki nagrywane przez Panią Olgę , czytającą fragmenty książek dla dzieci - o przygodach Misia Uszatka czy Reksia. Filmy te to nie tylko możliwość zobaczenia przez przedszkolaków swojej Pani wychowawczyni, nie tylko usłyszenie Jej, ale po prostu jest to namiastka kontaktu dzieci z panią, która oprócz tego, że czyta (czasem aktorsko, naśladując różne głosy, oddając różne emocje, co jest dużym walorem tych nagrań), to serdecznie i ciepło wita się ze swoimi podopiecznymi, którzy siedzą w domu przed telefonem czy komputerem. Myślę, że na te filmiki dzieci najbardziej czekają i za taką chwilą tęsknią: pani czytająca im, siedząca blisko, naprzeciwko, dzieci siedzące na dywanie dookoła, wpatrzone i zasłuchane w czytanie interesujących książeczek.

Są też każdego dnia zadania z gwiazdką, dla chętnych - fajna możliwość zrobienia z dzieckiem w domu, w wolnym czasie, innych niż obowiązkowe zadań.

Oczywiście, nic nie zastąpi kontaktu prawdziwego, w naszych "normalnych" warunkach, za którymi chyba każdy bardzo tęskni. Myślę - to moje osobiste zdanie - że wszyscy starają się jakoś odnaleźć w tym zdalnym nauczaniu, dzieci małe, starsze, najstarsze... ale najciężej jest tym maluchom, które chciałyby spędzić ciekawie i beztrosko ostatnie chwile w przedszkolu, czasem widząc się ze swoimi kolegami z grupy po raz ostatni...

Ale dobrze, że jest chociaż taka forma kontaktu pani ze swoją grupą. Jeśli tylko ktoś chce z niej korzystać, jeśli tylko dziecko chętnie wykonuje swoje małe i duże zadania, jest ciekawe kolejnego dnia w swym "domowym" przedszkolu, to uważam, że warto to robić.

 Anna Pawlak-Łacina mama Grzesia – grupa 6a

     Materiały zdalne przygotowane przez nauczyciela w grupie Zajączków- 6a są atrakcyjne, inspirujące i adekwatne do wieku i możliwości dziecka. Zawierają ciekawe metody i formy pracy angażując dziecko do samodzielnej lub wspólnej z rodzicem pracy w domu. Materiały zaciekawiają i zachęcają do poszerzania wiedzy i rozwijania umiejętności. Zawierają propozycje interesujących zajęć, zabawa ruchowych, prac plastycznych, grafomotorycznych i matematycznych, odnośniki do piosenek, bajek i materiałów edukacyjnych. Dziecko ma możliwość dzielenia się swoimi pracami w formie zdjęć lub nagrań co niewątpliwie motywuje je do pracy.

Monika Gruszczyńska – grupa 6a

     Materiały przesyłane przez Panią Olgę cechuje wysoki poziom jakości oraz niezwykła różnorodność. Na moje uznanie zasługuje nacisk na doskonalenie technik szkolnych, rozbudzanie talentów artystycznych, aktywizowanie sfery fizycznej. Wielkim powodzeniem cieszy się cykl filmów, podczas których Pani Olga czyta książki dla dzieci. Nie zabrakło też indywidualnego podejścia do wychowanków i rodziców. Dziękuję za ogromny trud, cierpliwość i dobre serce.

Katarzyna Sobocińska- grupa 6a

     Zdalne nauczanie w naszym przedszkolu pozwala dzieciakom mieć kontakt z Panią, na czym bardzo im zależy. Treści przesyłane na adres mailowy są przygotowane w ciekawy sposób i dzieciaki chętnie wypełniają przesłane prace, słuchają bajek i piosenek. Swoimi pracami i osiągnięciami chwalą się z przyjemnością na grupie w komunikatorze.

Mama Ani – grupa 5b

     Jako przewodnicząca trójki klasowej chciałabym wyrazić opinię na temat pracy zdalnej dzieci w czasie epidemii w imieniu własnym oraz wszystkich rodziców naszej grupy. 

     Bardzo mocno dziękujemy naszej Pani Agnieszce Borowskiej za  kreatywność, zaangażowanie oraz wszelką pomoc i elastyczne podejście do nowych warunków pracy zdalnej. Wiemy, że zawsze możemy na Panią liczyć. Przez ten niesprzyjający rozwoju czas, nasze dzieci mogły nie tylko przesyłać swoje pracę ale także widzieć jak pracują ich rówieśnicy. Nagradzanie dzieci dobrym słowem przez Panią za każdym razem po wysłaniu pracy to super motywacja do dalszego działania. Przesyłane propozycję pracy z dziećmi były bardzo ciekawe i pouczające dla nich.  Każde Pani przedsięwzięcie wnosi z życie naszych dzieci uśmiech i zadowolenie a to bezcenne wsparcie dla nas rodziców.
Dziękuję również Dyrekcji za zorganizowanie procesu nauczania, jasne wytyczne i bieżące informacje.
Pozdrawiam serdecznie

 mama Piotrusia – grupa 5b

     Chciałabym wyrazić swoje opinię na temat realizowanego przez Przedszkole Publiczne nr 2 w Wieluniu zdalnego nauczania.

     W marcu każdy z nas został postawiony wobec nowej rzeczywistości i nowych zadań, których się nie spodziewaliśmy i nie byliśmy na nie przygotowani. Baliśmy się o zdrowie nasze i naszych dzieci, a także o miejsca pracy. Był to czas trudny dla nas wszystkich, a przede wszystkim dla naszych dzieci, które nagle zostały odłączone od rówieśników i Pań w przedszkolu. Nie rozumiały co się dzieje. Sytuacja ta wymagała wobec każdego z nas wzajemnego zrozumienia i empatii.

Konieczność wprowadzenia zdalnego nauczania była dla nas i nauczycieli nowością.

Moje spostrzeżenia i opinia z formy prowadzenia nauczania jest zdecydowania bardzo dobra.

     Nauczyciel wysyła na adres mailowy rodzica w poniedziałek materiały i zadania do pracy na cały tydzień, natomiast codziennie przez każdy dzień tygodnia dodatkowo przesyła materiały do pracy, urozmaicone w linki do stron internetowych nawiązujące do tematu nad którym pracujemy przez cały tydzień. Przesyłane zadania są urozmaicone: wśród nich są propozycje zadań plastycznych, zabaw ruchowych, piosenki do nauczenia dla dzieci, teksty do czytania i pytania do tekstu, które rozwijają umiejętność swobodnej wypowiedzi dziecka. Nauczyciel wskazuje na ciekawe formy utrwalania poznawanych przez dziecko liter np. budowanie z zabawek kształtów liter. Nauczyciel jest wyrozumiały dla rodziców, którzy jednocześnie pracują i muszą opiekować się dzieckiem. Nie wymaga przesyłania codziennie efektów pracy, a pozwala na spokojną pracę z dzieckiem. Nauczyciel korzysta oprócz kontaktu mailowego z rodzicami, z aplikacji Massenger na której możemy być z nim w ciągłym kontakcie. Zachęca do przesyłania efektów pracy dziecka. Podkreślenia wymaga fakt, że nauczyciel reaguje na każdy wpis rodzica, chwali efekty pracy dziecka i bezpośrednio kieruje pochwałę pod adresem konkretnego dziecka. Dzięki takiej postawie dziecko czuje się wyróżnione i wie, że Pani docenia rezultaty jego pracy. To bardzo motywuje nasze dziecko do pracy i pozwala na utrwalenie w dziecku poczucia, ze nadal przynależy do swojej grupy przedszkolnej. Nasz nauczyciel jest kreatywny. Jest stale dla nas dostępny. Reaguje natychmiast na każdy kontakt ze strony rodzica. Chętnie bierze udział w pomysłach zgłaszanych przez rodziców. Nagrywa dla dzieci filmy w których zwraca się bezpośrednio do nich. Dziecko z radością reaguje na takie formy kontaktu. Moja ocena jest w całości oceną pracy nauczyciela, a nie przedszkola. To z nim mamy kontakt i to jego pracę mogę ocenić. Ocena ta jest w całości pozytywna i bardzo dobra.

mama Filipa – grupa 5b

     Materiały do pracy z dzieckiem wysyłane są systematycznie. Karty pracy przygotowywane są profesjonalnie. Każdy tydzień związany jest z inną tematyką, co nie zniechęca dziecka do nauki. Dużą pomocą są linki do filmów i piosenek. Systematyczność wysyłanych przez panią Sabinkę zadań mobilizuje mnie do pracy z własnym dzieckiem.

Mama Adasia z grupy 5a

     Nauczanie zdalne w PP 2 w Wieluniu zdało egzamin. Zadania wysyłane do wykonania z dziećmi przede wszystkim realizowały to czego uczyłyby się podczas tradycyjnych zajęć w przedszkolu. Były ciekawe i urozmaicone, a jednocześnie nie wymagały od Rodziców niemożliwego wkładu pracy czy materiałów nie do zdobycia. Nie wymagały też od dzieci długiego siedzenia nad książką czy przed komputerem. Rozwijały różne umiejętności dzieci. Były zajęcia muzyczne, plastyczne, ruchowe. Dzieci zaproszone były nawet to teatru on-line! Ogólnie oceniam zajęcia zdalne na piątkę"

mama Jacka z grupy 5a p. Sabina

     W trudnym czasie izolacji , w którym musieliśmy się odnaleźć , nie było łatwo. Tęsknimy za przedszkolem za Paniami wychowawczyniami, za kolegami i koleżankami , lecz praca zdalna z Panią Sabiną przebiega bardzo miło i przyjemnie , co nam mocno pomogło. Zadania są przesyłane systematycznie każdego dnia z rana. Antoś chętnie je wykonuje , zaraz po śniadaniu. Prace dla dzieci są ciekawe – udało nam się zrobić m.in. piękne duże jajo wielkanocne z rzeczy znalezionych w domu. Pozwala nam to spędzić kreatywnie czas wspólny z dzieckiem, dzięki czemu nudy nie ma. Również jestem wdzięczna naszej pani Sabinie za kontakt , że możemy porozmawiać o nurtujących nas obserwacjach i pytaniach, za kontakt telefoniczny również z dzieckiem

mama Antosia z grupy 5 a

     Dziękuje pani Sabinie za zaangażowanie oraz pomoc w tym trudnym dla nas wszystkim czasie.

Materiały przesyłane przez panią dla naszych dzieci są na wysokim poziomie oraz dostosowane do wieku i możliwości dziecka. Pani Sabina wysyła na adres mailowy, który sama założyła dla naszej grupy dzięki czemu ma z nami codzienny kontakt , materiały i zadania na cały tydzień , które zawierają   ciekawe metody i formy pracy , angażują dziecko do samodzielnej pracy w domu. Oprócz tygodniowych zajęć , wysyłane są codziennie dodatkowe materiały , które urozmaicone są linkami do stron internetowych . Zawsze służy pomocą i jest dla nas dostępna , możemy zadzwonić i porozmawiać na nurtujące nas tematy , które nie zawsze związane są z pracą zdalną. Jest otwarta na propozycje z naszej strony jako rodzica. Zachęca dobrym słowem do przesyłania efektów pracy dzieci , zawsze chwali co motywuje dzieci i nas rodziców do dalszego działania . Prace naszego nauczyciela ocenia na piątkę z plusem . Mam nadzieję ,że już niedługo się zobaczymy.

Mama Filipa z grupy 5a

Perspektywa wprowadzenia zdalnego nauczania w przedszkolu budziła wśród rodziców wiele wątpliwości i obaw. Nasze przedszkole stanęło jednak na wysokość zadania. Panie wychowawczynie opracowują tematy w sposób ciekawy i interesujący. Wykorzystują różne możliwe formy przekazywania nowych treści , zachęcają do słuchania piosenek ,obejrzenia filmu czy zrobienia doświadczenia . Wymaga to jednak   bardzo dużego zaangażowania ze strony rodziców. Dzieciakom brakuje już też prawdziwego kontaktu ze swoimi Paniami i kolegami . Dlatego też z utęsknieniem czekamy na powrót do rzeczywistości.

Mama Maksia z grupy 5a